yaşama ve yaşamaya dair

aşk çok büyük bir şey galiba. ulaşılmaz, dokunulmaz, erişilemez. sanki bütün iyilikler içindeymiş gibi , kocaman bir mutluluk paketiymiş gibi.
hayatımıza anlam katmak için , bir şeylere bağlanmak için mi?..
bence aşk dans gibi..kavuşmak isteyen ama bir türlü kavuşamayan , gökyüzüne uzanan eller gibi, umut ve hüzün içinde.
hayatımız aşk olmadan da anlam kazanabilir mi?
neden yaşadığımızı sormuştum. evet hiç düşünmediğimiz bir soru belkide.
neden yaşıyoruz? herşey bir tesadüf mü.

aslında biz birer oyuncuyuz. rollerimiz yazılmış ve biraz biz katıp oynuyoruz. hatalar yapıyoruz, kalpler kırıyoruz, gülüyoruz, seviniyoruz ve hep oynuyoruz. nasıl kendimiz olabiliriz ki?
biz kimiz?
kendimize dekorlar oluşturuyoruz. renkli , renksiz,mutlu, mutsuz. inanıyoruz, inanmaya ihtiyaç duyuyoruz.
hep daha iyi dekorlar ve roller istiyoruz.
kendi yarattığımız dekorların kölesi oluyoruz çoğu zaman.

nedenler dururken sonuçlarla uğraşıyoruz. kolay olan şeylerin cazibesine  kapılıp zor olandan kaçıyoruz!.
kısacık bir zaman dilimine herşeyi sıkıştırıp yaşamaya çalışıyoruz.
bunca düşüncenin arasında soruyorum kendime .
yaşayacağım bu kısacık hayatta ne yapmak istiyorum. nasıl anlam katabilirim?.
bir yerlerden başladım aslında. istediğim şeyleri yapmaya çalışıyorum.
biraz fazla özgür ama bi o kadar da kısıtlı.sona yaklaşırken iyiki yaşadım diyebilmek için.
hayatın anlamından bahsetmişken bu konuda en sevdiğim ve çok anlamlı bulduğum bir filmi de es geçmiyim.



--the truman show!.

aşkın , aşk sandığımız hislerin , hayatın anlamının , dekorların , geleceğin ,bir çok şeyin çok güzel ayrıntılarla işlendiği mükemmel bir film. bazen durup düşünmeye ve "ben ne yapıyorum? sorusuna ihtiyacımız var.
bütün ayrımları ortadan kaldırıp aslında her insanın aynı şekilde ve aynı nedenle bu dünyaya geldiğini hatırlayıp hiç kimsenin nerede ve ne şekilde dünyaya geleceğini seçme şansı olmadığını düşünmeliyiz.

yani hepimiz insanız.
ve hepimiz düşünebiliyoruz,düşünebilmeliyiz. hayatı ve onun getirdiklerini.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder