Kitap En Güzel Dosttur.

       Uzun zamandır yazmıyordum. Çok şey birikti aslında ama beni en çok etkileyen konudan başlamak istiyorum.Tatili fırsat bilip okumaya can attığım ama bir türlü okuyamadığım kitaplarıma sarıldım.Onlar ki benim can dostlarım , sıcak yuvamdı hep.
        Önce Kayıp Sembolden başladım. Akıcı ve yine gerilim doluydu her zamanki gibi. Yaklaşık olarak bütün kitaplarında olmasına rağmen sıkıcı değildi.Masonluğun ve tarihin sırları arasında gizemli ve bir o kadar da gerilim dolu bir yolculuğa çıktım.


         Ve sonra en etkilendiğim kitaba başladım Margaret Cheney den 'zamanın ötesındekı deha Tesla' ..
Nerdeyse 5 aydır okumaya çalışmama rağmen bir türlü bitirememiştim. Ama bu sefer kararlıydım. Biyografi kitabı olmasına rağmen gayet akıcı ve etkileyiciydi.Sanki 1890'lı yıllara gitmiştim. Açıkcası okudukça şaşkınlığım o kadar arttı ki. Tesla'nın normalde çok zeki bir insan olduğunu biliyordum ama bunlar hayal edebileceğimin çok dışındaydı.Bir insanın hayatındaki tek aşkının elektirik olması pek de normal değil bence. Para herşeyi almasına karşın insanların hayal gücünü alamıyor. Ve sınır  bizim koyduğumuz noktadan ibaret oluyor..Tesla bir yönüyle hep çocuk kalmıştı ve hayal gücü belkide o yüzden bu kadar genişti.Güvercinlere olan sevgisi , tutkusu..
          Sanırım bu aralar Tesla ile ilgili çok şey konuşuyorum. Arkadaşları daha fazla sıkmamak için bende bunları yazmaya karar verdim.Hırsın insanları ne derece aşağılara çekebileceği, toplumun hayal gücünün bireyleri ne derece kısıtladığı  , haksızlıklar, inişler ve çıkışlar.. Tesla çağımızda en çok bilinmesi gereken ve saygı duyulması gereken bir bilim adamı ve bu kitabı okumanızı tavsiye ederim..
  
          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder